Welkom op IJburg; Welkom op De IJbrug, de website voor en door IJburgers.
Nieuws Fora Wat is Waar? Werkgroepen Projecten Verenigingen Bewoners - Kaart Links Help
Zoeken
in:
Zoek een woning op IJburg

notulen 18-08-2003

afdrukken
Dit is de bijeenkomst die vooraf ging aan de eerste bijeenkomst van de bewonersvereniging.

Datum: 18 augustus 2003
Aanwezig: Alice, Tibor, Janneke, Hung, Linda, Marga


1. Notulen 27-06-03
Alice heeft een aantal aanvullingen/wijzigingen die zij zal geven aan Janneke. Afgesproken wordt in oktober en januari een datum te plannen voor overleg met pbij en Vivan.
voorstel: maandag 20 oktober en maandag 26 januari. (Graag zsm een reactie op deze data met accoord of een tegenvoorstel!!!)

Alice zal het beleid van de Centrale Stad inzake bewonersparticipatie downloaden. In een volgend overleg met Pbij kunnen we hier dan op terug komen.

Tijdens het overleg heeft Doede aangegeven ons alleen als serieuze gesprekspartner te zien als we ook formeel een vereniging van Ijburg bewoners zijn, vastgelegd bij KvK en notaris zodat we ook namens de leden kunnen spreken.

2. oprichtingsvergadering IJbrug
Maandag 1 september, 19.30 - 21.30 in het bewonershuisje (hebben we al een naam?)
Doel: opstarten van de vereniging, bestuursleden werven, werkgroepen instellen en opstarten.
We hebben een aantal uitgangspunten geformuleerd:
- het bestuur moet uit minimaal 3 personen bestaan
- zo plat mogelijke organisatiestructuur
- zo min mogelijk bureaucratie
- communicatie zo veel mogelijk via de website
- de uitvoerende werkzaamheden gebeuren zo veel mogelijk in de werkgroepen
- werkgroepen hebben binnen de afgesproken kaders (bepaald in een alv) handelingsvrijheid, maar doen wel terugkoppeling naar bestuur
- werkgroepen kunnen alleen namens de leden spreken na raadplegen van de leden middels enquete op de website

In te stellen werkgroepen (keuze gemaakt op basis van eerder gehouden enquete m.b.t. woonomgeving en daarin aangegeven prioriteiten):
1. bestuur: zo nodig werving bestuursleden, organisatie en communicatie van de vereniging
2. openbaar vervoer, parkeren en fietsvoorzieningen
3. kinderopvang en onderwijs
4. voorzieningen (winkel, gezondheid, groen, sport)
5. projectgroepen: wifi, radio, boten, feest en wat nog meer ontstaat

Het streven is dat in elke werkgroep een (of twee) van ons een aanjaagfunctie heeft. Hoeft niet te betekenen dat je als trekker in de werkgroep blijft, kan ook worden overgedragen aan een liefhebber.

Programmavoorstel:
Vanaf 19.00 uur inloop
19.30 uur opening door Tibor met uitleg over
- de bedoeling van deze avond
- de idee├źn die we hebben over IJbrug
20.00 - 21.00 uiteen in 5 groepen met elk 1 of 2 van ons als gespreksleider. De aanwezigen maken een keuze op basis van interesse
Doel:
- bijpraten over acties tot nu toe
- inventariseren wat er leeft/brainstormen
- kandidaten enthousiasmeren voor de werkgroepen
- waar mogelijk concrete afspraken maken voor vervolgstappen
21.00 plenaire terugkoppeling door de gespreksleiders
21.30 afsluiting en informeel drankje (zelf meegebracht)

Na reacties/wijzigingen op dit voorstel mailt Tibor a.s. weekend de uitnodigingen aan alle leden.

3. Bootjes
Andreas heeft zjin factuur aangepast conform onze wensen.
Marga is contactpersoon voor Andreas en deelt hem mee dat we de consortia vragen nu 3000 euro te betalen en bij aflevering van de 2 bouwpakketten de resterende 3000 Euro. Voorwaarde is dat Andreas toezegt de 2 bouwpakketten voorjaar 2004 te leveren.
Marga maakt concrete afspraken met Andreas m.b.t. de begeleiding. We proberen voor het voorjaar een enthousiast bouwteam bij elkaar te hebben.

Wie zijn hier mee bezig
Marga schrijft in principe de tekst; de rest mag bij opmerkingen dingen neer zetten.
tibi
Alice
Linda
Hung
Janneke

Opmerkingen
Zet opmerkingen hier neer. Als je kleine wijzigingen hebt (zoals spelfouten) doe het dan meteen in de tekst.
tibi
ik vind het goed (tibor)
alice
beide voorstellen voor data overleg PBIJ en Zeeburg akkoord
suggestie naam bewonershuisje: het botenhuisje / het Nova Zembla huisje
in uitnodiging voor 1 september duidelijk vermelden dat actieve inzet gewenst is (alleen meepraten hebben we niet zoveel aan)
verder helemaal akkoord en dank Marga!
Janneke
Het ziet er prima uit marga!
De projectgroepen wifi, bootjes, enzo zijn anders dan de werkgroepen 1 t/m 4. Is het voor de projectgroepen ook nodig om die avond bijeen te komen en te praten? Mensen kunnen toch ook niet zomaar in een projectgroep gaan zitten, deze zijn al gevormd.
data zijn wat mij betreft okee, in januari zal ik niet aanwezig zijn.
Ik denk dat een projectgroep beheer bewonershuisje ook nuttig is. Ik heb gesproken met waterstad over het huisje en dat zet ik even op de mail naar jullie.
Ik wil die avond wel gespreksleider zijn van werkgroep 2, vervoer.

Gemaakt door: tibi laatste wijziging: maandag 01 of September, 2003 UTC [20:52:24] door tibi



Nieuwe opmerking toevoegen
Verplicht
grote grijns verward interessante huilt eek kwaadaardig uitdrukking fronsen idee lol kwaad mr groen neutraal vraag razz aangelopen roltogen droevig lacht verrast ziekelijk knipoog pijl
Willekeurige afbeelding



Gebruik [http://www.foo.com] of [http://www.foo.com|omschrijving] voor koppelingen.
HTML-labels zijn niet toegestaan in opmerkingen.

Aanmelden
[ registreren | Ik ben mijn wachtwoord vergeten ]
Aanmelden
70 online gebruikers

TiBiT

De Brug
reklame
Bovenstaande blokjes zijn reklame. Lees hier meer over reklame.
Nedstat Basic - Free web site statistics Greenhost webhosting
rss Wiki rss Blogs rss Nieuws rss Foto's rss Bestandgalerijen rss Forums rss Landkaarten
[ Uitvoertijd: 0.11 sec ]   [ Geheugengebruik: 1.32MB ]   [ 37 database vragen gebruikt ]   [ GZIP Disabled ]   [ Serverbelasting: ]